۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
کد خبر: ۶۱۸۸۵۰
نجابت در گفت وگو با رسا:

عزت کشور از مذاکره به دست نیامده است | با شعار مذاکره جامعه را فریب می دهند

عزت کشور از مذاکره به دست نیامده است | با شعار مذاکره جامعه را فریب می دهند
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره روند رشد جمهوری اسلامی را کند می کند، گفت: عزت و اقتدار امروز کشور از مذاکره به دست نیامده است.

حسین نجابت نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیپلماسی اقتدار و مقاومت رهبر معظم انقلاب و با بیان اینکه رهنمودهای ایشان در همه زمینه ها بسیار کارشناسی شده و منطبق بر واقعیات است، گفت: در طول سال های اخیر بارها مشاهده کرده ایم که رهنمودهای رهبری بسیار دقیق بوده و با گذشت زمان کارآمدی خود را نشان داده است.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، غربی ها از طریق مذاکره در پی ایجاد دو قطبی و دو راهی جنگ و صلح هستند، اظهار داشت: راهبرد دشمن القای دو راهی جنگ و صلح است و متأسفانه برخی در داخل کشور نیز دانسته یا ندانسته به این مسأله دامن می زنند.

نجابت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب با بیان جمله «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد» دو راهی و دو قطبی جنگ و صلح را در هم شکستند، عنوان کرد: عده ای در کشور همواره در تلاش هستند تا با القای دو راهی جنگ و صلح نقشه های دشمن را عملیاتی سازند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره و تأکید کرد: رهبریدر این دیدار بر لزوم مقاومت و قاطعیت در برابر دشمن تأکید داشتند، اما متأسفانه شاهد بودیم که فردای آن روز برخی مسؤولان ارشد کشور دست به اقداماتی زدند که تدابیر رهبری کم اثر شود.

وی با انتقاد از اینکه برخی مسؤولان کشور بر خلاف تدابیر رهبری عمل می کنند، ابراز داشت: حرکت برخی مسؤولان در خلاف جهت تدابیر رهبری سبب می شود که این افراد به مراتب محبوبیت خود را در سطح جامعه از دست بدهند.

نجابت با اشاره به اینکه امروز همه مردم می دانند که تهدیدات غرب بی اثر بوده و تو خالی است، بیان کرد: امروز ما در منطقه از اقتدار بسیار بالایی برخوردار هستیم؛ به عنوان مثال در جریان توقیف کشتی انگلیس مشاهده کردیم که انگلیسی ها برای آزادی کشتی شان به التماس کردن افتاده بودند، این موضوع اقتدار کشورمان را به وضوح نشان می دهد.

عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی از مذاکره به دست نیامده است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عزت و اقتدار امروزی جمهوری اسلامی از مذاکره و گفت وگو با آمریکا به دست نیامده است، گفت: اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه دیپلماسی عزتمندانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه طبل رسوایی دو راهی جنگ و صلح به صدا در آمده و همه مردم نسبت به حقیقت آن آگاه شده اند، افزود: خود غربی ها هم می دانند که شعار دفاع از آزادی در اثر ایستادگی های انقلاب اسلامی و فریب نخوردن ملت ایران کارایی خود را از دست داده است.

نجابت با اشاره به نابسامانی های تمدن غرب و تفکرات نژاد پرستانه ای که در آنجا وجود دارد، گفت: امروز با دقت در وضعیت غربی ها در می یابیم که آنها در شرایط بسیار نابسامانی قرار دارند، بنابراین ما که در عرصه های علم و فناوری و معادلات سیاسی منطقه پیشرفت ها و پیروزی های عظیمی را کسب کرده ایم، نباید خود را معطل نگه داشته و در پی گفت وگو با آنها باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام هیچ فایده ای برای کشور نداشت، مطرح کرد: ما یک مرتبه به وضوح شاهد بی نتیجه بودن مذاکره با آمریکا بودیم، حال باید بار دیگر این تجربه را تکرار کنیم؟ امروز برخی مسؤولان از این که می گویند حاضریم برای مردم با هر کسی مذاکره کنیم، به دنبال فریب دادن جامعه هستند.

مذاکره روند رشد جمهوری اسلامی را کند می کند

وی با تأکید بر اینکه مذاکره روند رشد جمهوری اسلامی را کند می کند، افزود: اگر دولتمردان به سیاست گذاری های رهبری اعتقاد داشته باشند و به آنها عمل کنند، عزت ملت ایران در جهان چندین برابر بیشتر خواهد شد؛ اگر مسؤولان کشور با سیاست های رهبر معظم انقلاب مقابله کنند عزت کشور از بین می رود.

نجابت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش می کنند خط غرب گرایی در کشور را که مانع رشد و توسعه نظام اسلامی است، ریشه کن کنند، اظهار کرد: امام راحل در ابتدای انقلاب با سعه صدر برخی غرب گرایان همچون بنی صدر را از دایره نظام خارج کردند، اما خط غرب گرایی در کشور باقی ماند، از همین جهت رهبری تلاش می کنند این خط را از بین ببرند و انقلاب را از شر غرب گرایان در امان بدارند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر تلاش کرده و سعی کنیم حقیقت غرب را برای جوانان جامعه تبیین کنیم، بدون شک تبلیغات برخی غرب گرایان در دانشگاه ها و یا در برخی حوزه ها بی اثر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ هیچ توجهی به منافع ملت ایران ندارد، گفت: غربی ها با راه انداختن بازی مذاکره تنها در پی منافع خودشان هستند و مسؤولان کشور باید به این مسأله توجه داشته باشند.

نجابت در پایان با بیان اینکه برخی مسؤولان در کشور با حاشیه پردازی به دنبال فرار از پاسخگویی نسبت به مطالبات مردم هستند، یادآور شد: همه باید بدانیم که امروز نباید در زمین دشمن بازی کنیم، بلکه همواره اهداف دشمن را شناسایی کرده و بر حرکتمان بر خلاف آن باشد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات